Uppletande, spår, platsliggning och agility

Den här veckan har varit full av hundträning! :) <3

Mamma och Jonna tränade uppletande i torsdags och det gick mycket bättre denna gången! :)

På fredagen följde jag med mamma och Jonna på spårträning och uppletande. :) Jonna gjorde uppletandet jättebra men dock räckte inte riktigt hennes krafter till för att göra ett superbra spår. :/ Men men! :) Efter hundträningen åkte jag och mamma till primärvårdsakuten med mitt nageltrång som jag nu haft i två veckor. Fick antibiotika och blev ordinerad fotbad fram till operation nästa vecka! :o Vill inte! :( Efter mitt besök på akuten åkte jag hem till Sofia och umgicks med henne och Kajsa S på kvällen. :) <3

I lördags var det uppstigning tidigt för att åka till Vårgårda på platsliggningskurs för Canis. GUD VILKEN BRA OCH ROLIG KURS! :D Vädret var toppen!!! Riktigt vårväder och varmt men inte för varmt för hundarna. :) Alla människor var trevliga och hundarna också, ingen gruffade ens lite mot någon annan. :) Jonna skötte sig galant på kursen och låg blixtstilla även om en stor ostskiva släpptes ner mitt framför nosen på henne. Dock var det liiite läskigt när ledarens rottweiler nästa klev över henne så då blev hon tvungen att resa sig någon gång. Men mot slutet av kursen vågade hon ligga still när rottweilern gick förbi även om jag var långt bort! :D

Idag var det avslutning på agilityträningen i ridhuset och det gjordes med en skojtävlning. Jag och Jonna vann smallklassen på den svåraste banan med endast en vägran! :D Slalomen gick galant!!! :D Att hon vägrade var enbart mitt fel. Gjorde ett bakombyte som gjorde att hon började dra mot fel tunnelingång men svängde tvärt och började springa mot den rätta men då hann jag inte hejda mitt rop utan skrek "JONNA!" vilket gjorde att hon stannade upp och inte sprang in genom tunneln. Ja ja! Mitt fel! :) Men jag är jäkligt nöjd ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0