Dubbelblogg!

Förlåt att jag inte bloggade förra söndagen men det är så sjukt mycket i skolan nu innan påsklovet! :(

Sedan förra gången jag skrev så har Jonna simmat två gånger var av den sista gick riktigt, riktigt bra! :) Inga låsningar mot kanterna och enkel att styra! (Y)

Agility har vi hunnit träna två gånger i ridhuset med lite varierad framgång.. Båda helgerna spenderades i stugan och där är Jonna mer igång än hemma vilket gör att hon inte har ork att koncentrera sig hela agilitypasset igenom. :/ Slalom krångalde som attan idag. :( När jag tränade slalom i trädgården i tisdags gick hon klockrent varje gång. Hon fick söka upp ingågen från svåra vinklar och med mig i olika positioner. Hon kunde ta slalomet jättefint när jag stannade henne och gick till mitten av slalom innan jag kommenderade henne. Jag var övertygad att hon skulle springa till mig men nej, hon tog det jättefint! :D Slaloment i trädgården är bara 8 pinnar och utan de där läskiga metallplattorna emellan... Varför kan hon inte överföra sin säkerhet från "hemmaslalomet" till riktigt? :( -.-'

Mamma och Jonna har kört uppletande med några kompisar under veckan. Då vi inte tränat det alls typ så gick det inte så jättebra. :P Men de hade roligt i alla fall! :)

I tisdags när Jonna kom hen från dagis såg hon tjock ut och hon på fredagen var hon ännu rundare. :o Vi vägde henne och såg att hon vägde 9,2 vilket var mer än hon vägt veckan innan då hon var jätteslank och fin. På fredagskvällen bajsade hon jättemycket och åt inte sin mat... Sedan har hon helgen igenom bajsat jättemycket och nu har väger hon 8,7 igen som är det normala. :P Hon måste ätit VÄLDIGT mycket mat på antagligen dagis. :O De har bytt lokaler så det har lite stökigt.. Vi får prata med dem imorgon ifall det finns möjlighet att hon kan ha vräkt i sig massa mat där under veckan. :P

Igår fyllde mamma år vilket vi firade med presenter och frukost på sängen. :) Efter uppvaktandet satt jag och Martin och pluggade typ 6 timmar. -.-' Kul lördagsavtivitet! :(

Skoluppgifter:
* Skriftlig textanalys i Svenska B
* Fördjupningsarbete om Hiphop i Nutida konst
* Musikvideo i Estetisk orientering
* Nyhetsrapportering i Svenska C
* Göra en låt utifrån massa regler i Arrangering och komposition
* Projektrapportsinlämning Projektarbete

Allt det där ska vara gjort innan påsklovet! :( Och utöver det har jag sång- och pianoläxa varje vecka. Det är bara att kämpa på! ^^

Dags att söka till högskolan också.... :) Event och Marketing på Borås Högskola. :) Programmet hålls på Campus Varberg. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0