My Dog 2012

Nu är jag nyss hemkommen från My Dog och rallylydnadstävlingsdebuten (långt ord :P) ! :)

Jonna var ganska loj eftersom hon är otroligt morgontrött men jag försökte tagga igång henne så gott det gick. :) Väl inne på planen nosade hon en del på mattan och när hon insåg att hon inte skulle få något godis hur duktig hon än var blev hon frustrerad och hoppade på mig och skällde. :P Efter det "utbrottet" blev hon långsam och vid läggande under gång stannade hon upp och kollade lyckligt mot läktaren. Svansen gick men hon var helt okontaktbar.. Jag försökte med allt och fick på mig "större förarfel" då jag gick ut min position för att gå framför Jonna och vifta med handen framför hennes ansikte, då vaknade hon ur sin dvala och kunde utföra momentet. :P Efter det flöt det på riktigt bra och vi fick 4, 5 felfritt utförda skyltar. :D

Det hela resulterade i 57 poäng av 100 möjliga och det är jag jättenöjd med. Vi kom ju runt! :) <3 Vi fick plats 17 av ca. 28 startande och dessutom fick vi hederspris. :O

De delade ut priser till 1an, 2an, 3an och så valde domaren ut en som fick hederspris och det blev jag och Jonna. :O :D Jag hörde inte riktigt motiveringen eftersom jag inte trodde att det skulle bli jag men det var något i stil med att jag kämpade på och höll humöret uppe även om det gick som det gick. :P :D Jag gick ju runt där och skrek "Jonni-Bonni-Bonni-Bonni-Bonni" hela tiden och lockade på min zombie-hund. :P :) Så jag och Jonna fick springa fram till prisutdelningen och jag vann en tavla där det stod hederspris och en potatisskalare. xD :)

Jag är föresten på bättringsvägen nu vad det gäller min sjukperiod. :) Jag var på akuten i tisdags där jag fick reda på att jag har lungsäcksinflamation. :/ Det har jag nu fått smärtstillande tabletter för och även hostmedicin jag kan ta för att inte hosta. :) På tisdagskvällen hostade jag antagligen av ett revben eller fick en spricka i ett så det gör svinont på min vänstra sida när jag andas och rör mig. :( Det tar ju längre tid att läka än själva lungsäcksinflamationen. Men men, jag har i alla fall inte feber längre. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0