DM i agility i Sätila

Jag är precis hemkommen från agility-DMet i Sätila. :)
Och gud vilken agilitystjärna jag har med mig hem också! :D Jag vet inte vilken plats vi fick totalt i DMet.. Kanske 20 av 80 startande, men ändå! :)

Första loppen var hoppklass:
GRYMT knixig bana med fel tunnelingång och ganska svår slalomingång.. Jonna klarade allt utan några fel! :D Dock fick hon 2,37 tidsfel men ja.. Hon kunde inte sprungit loppet snyggare än hon gjorde. :)
Hade en härlig hejarklack från GHU också som gjorde det ännu roligare att springa. :D

Andra loppet var agilityklass:
Jonnas tendens till att inte kunna koncentrera sig i lopp nummer två var som bortblåst. Hon var med mig till hundra procent innan loppet, under loppet och efter loppet. :)
I det här loppet blev det dock 5 fel på grund av ett hoppat kontaktfält på balansbommen (:o). Hon som aldrig hoppar kontaktfält! :S Det får det bli mer träning på!
Jonna behöver också träna på att se skillnad på gungan och balansbommen fortfarande. Det blev inget dyk från gungan idag men hon gick lite osäkert upp på balansen.
Ett något snabbare slalom hade inte varit fel heller. ;)
Men hon klarade svårigheterna i banan galant. En nästan 180 grader sväng in i slalom och sedan från slalom (där jag gick på högersidan) in i en tunnel som låg 90 grader till vänster från slalomet. Jag trodde vi skulle krocka men hon fattade precis vart hon skulle. :D

Jag tror alltid jag har underskattat oss lite, men desto gladare blir jag ju när vi lyckas! :D <3

Har det hänt något annat speciellt under veckan tro?
Jo! "Bandet" jag sjunger i, Jukebox, hade en spelning på ett ålderdomshem i tordags! ;) Det var skoj! :)
Och fredag till lördag var jag i stugan. :)

Jonna i Sätila :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0