"Bortsprungna katter ropar tillbaks"

Gråsparven när hon sjunger

Sitter och lyssnar lite på en livekonsert med Håkan Hellström från 2002 i min gamla freestyle som Simon Kristensson kanske ska få. :)
Då, år 2002, var Håkan min gud. Nu är han...bra.
Och visst betyder hans två första album mycket för mig. Jag kan verkligen alla texter utan att jag vet det själv.
Och Håkan är ju en riktigt grym liveartist. :D

Den fulaste flickan i värlen


Vad händer ikväll?
Det kanske bara blir en hemma kväll ändå. Men det är inte fyskam. :)
När var jag hemma en fredagkväll senast? ;o
Mysa ner sig i soffan med en chipskål och titta på Let's Dance. :D

Jack bjöd hem mig till honom igår helt impulsivt och helt megabra. :D
Jag stannade där över natten också.
Jack <3
Du vet det redan, men jag säger det igen. Du är världens bästa kille. :) <3

Minnen av aprilhimlen

Jag får lite flipp på svenskauppgiften. Vad ska jag välja att jobba om?
Jag får inte ens fram förslagen på Adela och vad hur upplägget på uppgiften skulle vara.... Suck
Det vore nog både bra att kanske våga sig på att hålla ett tal inför en grupp.. Har nog inte visat mina talarkunskaper så bra för svenskläraren.. Eller, ehm.. Snacka- och- störa under lektioner-kunskaper har jag ju visat upp.. :$ :P Men jag har ALDRIG blivit utslängd. :D
Tal.. Vad ska jag hålla tal om?
Förslag?
Jag minns de roliga talen vissa hade på retoriken i 8A. :D
Jag vill också hålla ett roligt tal.. Ett intressant och roligt tal.

Ramlar

Jag kanske är för kritisk mot mig själv. Jag kanske borde ta vara lite mer på ideérna som kommer upp, men det gör jag inte.
Ska det vara ett sant, seriöst tal eller ett påhittat "på skoj-tal"

En vän med en bil

Äh. Jag hoppas jag kommer på något till på tisdag, annars får jag ta till min plan B. Att ta reda på information om min favoritförfattare Magnus Nordin och skriva om honom.
Men det kanske inte ger som mycket om man snackar betyg och sånt.. Men hellre en bra faktatext om honom än ett dåligt tal. Men allra helst ett megabra tal... Hoppas inspirationen och ideéerna kommer. :)

OM EN VECKA OCH EN DAG ÄR DET ALPHABEATKONSERT I KÖPENHAMN!!!! :D :D
AAAAAAH!! Fattar folket! :D :D Jag längtar! :) <3

Förhoppningar om regnbågar


Och just det, något annat kul som jag heeeelt missat.. Salem Al Fakir släpper nytt album den 10 mars. :O :D
Det ska tydligen låta lite mer elektropop än hans tidigare album.
Det blir intressant att höra. :)
Jag lyssnar mycket mer på Salem nu än förut. :)

Är någon med mig än? Eller har ni tröttnat? ;)
Jag har liksom ingen att prata med, är helt ensam hemma.. Så ja, jag skriver en massa saker som finns i huvudet. Det är det jag har bloggen till. Att skriva, inte för andra att läsa. ^^

SVENSKAUPPGIFTEN... :( :(
Man kanske ska ha ett tal om Pärongänget för Pärongänget?
Nä...

Det är så här jag säger det


(Oj. Jag fick gåshud av introt på den låten. :o
Det händer inte ofta.. Men den låten är riktigt fin :) <3)


ÅH! Nu fick jag en idé! :D

(What? Tog bandet slut.. Nej, just det. Man vänder ju kassettband. :P Nu fortsatte låten :D)

JAG HAR FÅTT EN IDÉ!
Den ska jag skriva ner i mitt svenskablock. :)
Hoppas jag klarar av att göra något bra av ideén. :)

Ni som orkat läsa, kommentera så bjuder jag er på en chokladbit nästa gång jag vi träffas. ;P

För att ni inte bara ska ha kollat in slutet så måste jag ju fortsätta skriva lite..
Ehm.. Håkan Hellström-konserten är inne på sista låtarna nu  tror jag.
Jag borde ha lyssnat på den från början.. Men det går såååååå segt att skola kassettband. :P
Simon,varför vill du ha en freestyle?

Känn ingen sorg för mig i Göteborg

Det måste vara en trombonist med i Håkans band. :D
Det är inte bara Stefan Sporsén, trumpetaren, som spelar. Han har mitt storband spelat med. Han är schysst. :)
Nu för tiden är det väl ingen trombonist med Håkan och spelar?
Och så är ju Timo Räisänen inte med längre..
Jag gillade när han spelade gitarr och körade bakom Håkan Hellström.. :P
Eller så kanske min gamla freestyle tycker om att dela trumpetljudet i två.. xD

Hahahahahaha.
Nu ska jag sluta, jag lovar. :)
Ska bara slänga in en bild på något. xD

Mina skor (:

 

Kom igen Lena


Kommentarer
Postat av: Filip Ferngren

Jaha! Nä, jag såg inte att det var Salem. KANSKE för att han hade glasögon, hatt och mustasch? ...



P.s. Du är skyldig mig en chokladbit.

2010-03-05 @ 17:46:28
URL: http://fsferngren.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag läste allt! :D haha

Ha en trevlig kväll =)



Skyldig mig en chokladbit ;D

2010-03-05 @ 19:28:42
URL: http://mikaaelajacobsson.blogg.se/
Postat av: Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Dina skor & min ruuumpa!!! :O

2010-03-06 @ 00:13:00
URL: http://erikabjorck.blogg.se/
Postat av: Filip Ferngren

Jo men, alltså, du kan ju ge mig den när vi skulle kolla på film... när nu det blir av xd

2010-03-06 @ 00:57:04
URL: http://fsferngren.blogg.se/
Postat av: Adelina ;>

Kajsa, Kajsa.. <3

Du har hunnit skriva en hel del sedan jag sist var inne och kollade (kanske för att mitt liv mer eller mindre kretsar kring mitt skolarbete nu för tiden.. :S). Håkan Bråkan Hellström, jag såg honom i ett typ.. matprogram, han var go å gla´ (Y) haha!



And now you owe me some chocolate too ;)

2010-03-06 @ 20:02:00
URL: http://fiveswedishcrowns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0