Anteckningar mobil 13/3 2010

Jag kan inte tro att det har hänt.. Det var helt otroligt!
Jag har aldrig känt mig så bekymmerslös och lätt. Aldrig känt mig så upprymd och lycklig.
Glädje, det var just det de kastade på oss i publiken från scenen.
Jag har aldrig varit på en konsert där jag känt att vad som helst kan hända.. Det var så underbart.
Jag kan inte greppa det. Att jag sett mitt absoluta favoritband, att jag sett Alphabeat. :D
Jag säger bara Anders SG.. Jag blev kär, eller... Jag var kär, blev kärare.
Han är galen, jag gillar galna impulsiva människor som är helt fantastiska på scen.



-----


Jag har sett Alphabeat!! :D


Jag och Caroline köade en timme utanför, en timme inne och sedan stod vi längst fram vid scenen och såg när förbandet Le Kid gick på scenen. De var otroligt bra och dessutom från Sverige. Jag vågade även prata med dem utanför i foagén efter konserten, jag hade glömt bort vad bandet hette. :P :)

Klockan 22 - 23 ägde Alphabeat scenen. Och jag och Caroline stod längst fram i mitten och hoppade och sjöng med i alla låtar, eller i alla fall jag sjöng med i alla låtar. :)
Bättre liveband än Alphabeat tror jag inte finns.
Det låter som på skiva, fast bättre. :D De hade gjort härliga versioner av vissa låtar.

Anders SG var den som fick mest tid i rampljuset i mina ögon.
Seriöst! Han är heeelt crazy. And I love it :D <3
Han hade sönder en tamburin, han välte bongotrummorna x-antal gånger, han välte mickstativet och puttade till det med foten så att jag fick det i magen (så stolt :D) och så klättrade han upp på diverse monitorer. :D
Är man rädd om sitt liv borde man inte stå längst fram på en Alphabeatkonsert. ;)

Alphabeat finns på riktigt, jag har sett dem. :)

Rasmus och Anders B såg till och med jag och Caroline utanför konsertlokalen när vi köade. De är levande människor! :o

Jag har varit på min livs bästa konsert. Och jag älskar Alphabeat! :)

Med mig hem fick jag Anders SGs sönderslitna och söndertrampade låtlista. :D :D
Och en liten flisa ifrån hans tamburin. ;)




Caroline har filmat det här klippet :)



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0