Alphabeats nya album "The Spell"

Igår fick jag lyckobeskedet av mamma att hon fått mail från CDON.COM att Alphabeats nya album har skickats från deras lager och borde levereras nästkommande arbetsdag. Alltså idag, även fast det egentligen inte släpps förrän på måndag.

Jag vaknade, åt frukost, duschade, kollade postlådan, där fanns det ingenting.
Spelade trombon, spelade gitarr, satte mig vid datorn, gick ut till postlådan igen, DÄR LÅG DET!! :D
Springa in i huset, hoppa, skrika, ringa mamma! :D

Lyssna.. Bli besviken :(

Det hade sugit om det inte just hade varit Alphabeat.. Eller, det är det jag tycker efter första lyssningen.
Hoppas på att min uppfattning av albumet ändras!

Alphabeat förut:
* Glädje
* Färger
* Anders SG och Stines underbara röster tillsammans, samtidigt
* RIKTIG MUSIK!

Alphabeat nu:
* Disco, disco, good, good
* HELT producerat i dator
* Effekter på de förut så underbara röster
* Glädjen finns väl där delvis
* Mer mystiskt än färgglatt (Albumet heter ju The Spell)

Låten The Spell är den ända låten som gör mig så där glad som alla låtar från förra albumet gör mig förutom Public Image.. typ. Och när Anders SG sjunger blir jag ju glad också.. (a) ;)

Jaja.. Jag visste ju innerst inne att det kunde bli så här.. Det fanns tendenser innan..
Det är svårt att toppa ett så bra aldum som This is Alphabeat.

--------

Nu medan jag skrivit det här inlägget har jag haft på albumet i mina värstinghörlurar..
Det är kanske inte så illa ändå, inte för att vara musik. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0