Hemma ifrån sjukgymnasten



....förmodligen är det Plantar fasciit jag har.
Ett kroniskt smärttillstånd. Det låter läskigt, och gör ont! :'/

Ola, min sjukgymnast, tror att vila och fortsatt rehabträning man göra foten bättre för stunden, men eftersom jag har haft ont i den från och till i drygt ett år nu så tror han inte att den kommer att bli helt bra av det.

Ett alternativ är att gå på tryckvågsbehandling.
Dyrt, smärtsamt med effektivt.
Vi får väl se vad som händer i framtiden.

Just nu känns det ganska lugnt, det var värre innan.
Då blev jag ledsen bara av att se på sport på tv.
Att kunna springa är så självklart för vissa, men så är det inte för mig nu längre... :(
Värst var gymnastiklektionerna, då brast det nästan ett par gånger..
Men NU kan jag och min fot vara med ganska bra... Ibland.


Tryckvågsbehandling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0