Idooool!

Hihi!
Vilken rolig helg jag haft! :)


FREDAG:

I fredags tog jag och mamma tåget upp till Stockholm och sedan tog vi bussen till Stureplan och checkade in på Scandic Angleis.
I receptionen möttes vi av en väldigt trevlig personal som gav oss rumsnycket och även ett kuvert adresserat till mig.


Evelina glömde ett a i min mammas namn, Katarina. ;)

I kuvertet låg två VIP-pass. :)


VIP :D

Sedan tog jag och mamma hissen till vårat rum, nummer 515. :)


Våra sängar! Sååå sköna! :D

Efter att jag kollat runt i hotellrummet som var väldigt, väldigt fint gick jag och mamma ner till receptionen och köpte mat.
Sedan gjorde vi i ordning oss och tog bussen till Frihammnen. :)

Efter att vi irrat runt lite i Frihamnen som till 99 % består av lagerlokaler och konteinrar hittade vi den här.


Ingången till Idol

Vi gick in och hängde av oss jackorna, eftersom vi hade VIP-pass behövde vi inte betala. :o
Sedan letade vi upp Tele2-montern och tjejerna kände igen mig direkt. :)
De är så trevliga! :D


Innan vi skulle in i studion

Sedan gick jag och mamma in dit bara VIP-gästerna fick vara, vilket var "inhängnat" men ett rött band. xD
Där blev vi bjudna på mat och dryck. :)
Det var ganska mycket folk där så vi fick dela bord med en tjej, det visade sig vara Johans mamma. Trevligt! :)


Så här såg jag ut när vi åt mat! xD

Precis när vi ätit klart började insläppet, VIPparna fick vänta till sist.

Så här såg det ut när vi gick in i Idol-studion! :o :D


Idolstudion :)

Jag och mamma blev tilldelade våra platser.
Jag satt vid Kenza, hon där bloggaren ni vet. ;P


Här satt jag, på Peter Jidhe :P

Efter att publiken hade satt sig ned fick vi intstuktioner om hur kvällen skulle se ut av en väldigt rolig studioman. :)


Studiomannen :)


Wall of fame ;)

Sedan började sändningen och jag tog massa kort på Idolerna. Men jag tänker bara lägga upp ett här.
Det absolut bästa framträdandet av världens bästa, Kevin!


Kevin var helt outstanding

I reklampausarna fick publiken sträcka på benen lite.
Vissa sprang der till scenen och fick autografer av juryn och Jidhe. :)

I den lååånga pausen fick VIPparna fika i VIP-"inhängnaden".
Dit gick också Kevin, Alice och Anna för att skriva autografer. :)
Jag fick Kevins autograf och han var sååå trevlig. :)
Han är en stjärna!


Kevin skriver autografer :)

Tyvärr fick Anna lämna Idol.
Hon var INTE sämst..
Men, men.


Anna pratar och sjunger "End of the Road"



Den här skylten gjorde Adelina, Kajsa S och Felicia i skolan till mig.
Ni såg den i tv va´? ;) ^^

Efter att sändningen var slut pratade vi ganska länge med Johan Palms föräldrar om hur de tyckte det var att Johan var en sådan flickfavorit bland annat. :P
Och sedan kramade och pratade jag med Mattias ifrån E.M.D. :D
Han är treeeeeevlig!! :D
Det var lätt att prata med honom. ^^
E.M.D ska släppa ny skiva i framtiden och bli lanserade i Tyskland bla. Och han håller själv på att skriva på en egen skiva. :D


Mattias skriver autografer. (:

Molly
Sandén och hennes pojkvän var också där. :)

Sedan åkte jag och mamma tillbaka till hotellet och somnade direkt i de otroligt sköna sängarna. :)


LÖRDAG:

När vi vaknade och tittade ut genom fönstret var det snö!! :D
Massor av snö! :)
Det var jättekul att se alla hundar som busade runt. :)


Mamma kollar på snön! :)



Sedan gick ner och åt frukost. Det var en UNDERBAR frukostbufé. :)

Visst visste vi att Idolerna bodde på samma hotell som oss, men det var ju bara ett önsketänkande att vi skulle lyckas se någon av dem när vi åt frukost.. Men vi lyckades se ALLA!! :o :D :D

Först satt Alice och åt frukost med Johans bror, Henrik.
Anna åt med sina vänner en bit bort, och hon såg jätteledsen ut. :(
Stackare!

Sedan tillkom en Robin Bengtsson till Alice och Henriks bord.
Men han var bara där en kort stund innan han skulle iväg, han hade redan ätit frukost. :P

Medan mamma hämtade juice tillkom Johan Palm till Alice och Henriks bord. :)
Han hade sina glasögon på sig. ;)

Efter en tids velande kom jag och mamma fram till att vi skulle prata med dem, Alice, Johan och Johans bror Henrik. :)
Alla var supertrevliga! :)
Speciellt Johans brorsa! ;) ^^

Ingen var speciellt nöjd med att det var Gospel-tema.. men, men.

När jag skulle få deras autografer drog sig Henrik undan lite, men jag sa att jag ville ha hans med. xP
Då sa han att han inte hade en så snygg autograf jämfört med Johan, men det hade han. ;)
Sedan blev det fotodags och Henrik flyttade på sig för att bara Johan och Alice skulle synas. Då sa jag att han såklart också skulle vara med på kortet.
Han får ju också vara lite kändis! ;)
Han var ju oerhört rolig och trevlig. :)

Och hur kul kan det vara när jag och mamma klampar in och stör dem mitt i frukosten och han liksom inte får "vara med". :P


Alice, Johan, Henrik och Jag :D
Observera att de sitter och läser om sig själva i tidningen! ;)

Det var väldigt trevligt de typ fem minutrarna jag pratade med dem! :D

Sedan packade jag och mamma ihop våra saker och skulle precis checka ut när Kevin och hans flickvän Sofie kom ner för att äta frukost.
Kevin gick förbi mig och log, så jag sa "Hej". Och då sa han också "Hej". :) xP
 
Sedan gick jag och mamma på stan och sedan tog vi tåget hem. :)

Jag han inte riktigt fatta att allt detta hänt... :)
Men jag har haft en av de roligaste helgerna i hela mitt liv! :D

Ett speciellt tack till Adelina, Tele2, Lars Eriksson och Gud!
Utan er hade inte detta hänt! ^^

<3

Haha! Detta blogginlägget tog en timme att skriva. :o xD

Kommentarer
Postat av: Filip Ferngren

Jag såg Johans bror, och jag såg skylten! Men jag såg inte dig XD

Eller det kanske jag gjorde... jag vet inte. Jag ska kolla på det på tv4.se nu. :p

2008-11-24 @ 17:42:10
URL: http://fsferngren.blogg.se/
Postat av: Adelina ;>

haha, tack själv för att det blev så trevligt den lördagen i Nordstan med dig och Kajsa :)

Hoppas att du had det trevligt i Stockholm, vilket du säkert hade ^^' Du vet, även om vi hade tävlat i mit namn och jag hade vunnit så hade jag gett biljetterna till dig, med tanke på att ingen i min familj är ett större fan av Idol och ja, det skulle känts fel xD pussar <3

2008-11-24 @ 22:06:16
URL: http://fiveswedishcrowns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0